Monday 13 November 2017

रोड टू नरक बाइनरी विकल्प


टेलोस प्रिंसिपल - गहेना डीएलसी के लिए रोड: विंडोज एक्सपी 32-बिट (सर्विस पैक 3 के साथ): ड्यूल-कोर 2.0 गीगाहर्ट्ज: 2 जीबी: 512 एमबी वीआरएएम के साथ डायरेक्टएक्स 10 क्लास जीपीयू (एनवीडिया जीईफ़र्स 8600 सीरीज, एएमडी रैडेन एचडी 3600 सीरीज़, इंटेल एचडी 4000 श्रृंखला) डायरेक्टएक्स: 9.0: 5 जीबी: डायरेक्टएक्स 9.0 सी संगत साउंड कार्ड: ओएस एक्स संस्करण तेंदुए 10.5.8, हिम तेंदुए 10.6.3: इंटेल कोर 2 डुओ 2.2 गीगाहर्ट्ज़: 2 जीबी: एनवीआईडीए जीईफ़र्स जीटी 9600 एम 320 एम 512 एमबी वीआरएएम , एएमडी रैडेन एचडी 4670 512 एमबी वीआरएएम (इंटेल एकीकृत जीपीयू समर्थित नहीं हैं): 2 जीबी: ओएस एक्स संस्करण हिम तेंदुए 10.6.3 या बाद के संस्करण: इंटेल क्वाड कोर 3.2 गीगाहर्ट्ज़: 4 जीबी: एनवीडिया जीईफ़र्स 480 जीटीएक्स 1 जीबी वीआरएएम, एएमडी रैडेन एचडी 5870 1 जीबी वीआरएएम (इंटेल इंटीग्रेटेड GPUs समर्थित नहीं हैं): 4 जीबी तलस सिद्धांत: गेहेना के लिए रोड अकसर किये गए सवाल अकसर किये गए सवाल सामग्री के संस्करण संस्करण 1.0 - 24 जुलाई, 2018. 1-3 क्षेत्रों, कई स्टार समाधान, और वर्तमान में ईस्टर अंडे की खोज की 2.0 - 27 जुलाई 2018. सभी पहेली समाधानों, स्टार समाधान, और वर्तमान में ईस्टर अंडे की खोज के साथ अंतिम रिलीज। 2.1 - 24 अक्टूबर, 2018. कुछ ईस्टर अंडों को अपडेट किया और एक उपलब्धियां अनुभाग जोड़ा। कॉपीराइट 2018 नोमरसी राइडर (एंथनी डेविस) यह निजी, निजी उपयोग के अलावा किसी भी परिस्थिति में पुन: नहीं किया जा सकता है यह किसी भी वेब साइट पर नहीं रखा जा सकता है या अन्यथा अग्रिम लिखित अनुमति के बिना सार्वजनिक रूप से वितरित नहीं किया जा सकता है। किसी भी अन्य वेब साइट पर या किसी भी सार्वजनिक प्रदर्शन के एक हिस्से के रूप में इस गाइड का उपयोग सख्त वर्जित है, और कॉपीराइट का उल्लंघन है। निम्नलिखित स्रोतों को इस गाइड को प्रकाशित करने की स्पष्ट अनुमति है: मैं इस गाइड को एक संभावना बनाने में मदद करने के लिए व्यक्तिगत रूप से निम्नलिखित लोगों का धन्यवाद करना चाहूंगा: तालस सिद्धांत को वास्तविकता बनाने के लिए क्रोध। यह गेम दिखाता है कि उनके कौशल एक नासमझ रन-एन-गन शूटर तक सीमित नहीं हैं। कुछ पहेली समाधानों के साथ मदद करने के लिए ईविलवेसिल कुछ पहेली समाधानों के साथ मदद करने, रिकॉर्डर यांत्रिकी की रूपरेखा बनाने, और ईस्टर अंडे के साथ मदद करने के लिए MasterEvilAce। ईस्टर अंडे का पता लगाने के लिए टेंग ड्राप जो मुझे याद आ गया निम्नलिखित लोगों ने मार्गदर्शिका में सुधार के लिए सहायक सुझाव दिए हैं: Viper45 टायलर लैंडरम मुझे किसी भी प्रश्न, सुझाव, या कहीं और इस गाइड का उपयोग करने की अनुमति लेने के लिए ईमेल करने के लिए बेकार महसूस करें। मुझे उम्मीद है कि यह मार्गदर्शिका आपके लिए उपयोगी साबित हुई है और आपने तल्लोस प्रिंसिपल (और डीएलसी) का आनंद लिया है जितना मेरे पास है यदि कोई विशिष्ट समाधान है जो आपको लगता है कि किसी प्रकार के स्क्रीनशॉट (Ive में सबसे भ्रामक लोग शामिल हैं) हैं मुझे बताएं और मैं अपना सर्वश्रेष्ठ भी करूँगा, अब गेमएफ़एक्शंस पेपर दान को योगदानकर्ताओं को अनुमति देता है, यदि आप इस गाइड का आनंद लेते हैं तो मुझे यह गाइड बनाने के लिए समय और प्रयास में दान करने के लिए स्वतंत्र हूं। बेशक, कोई दबाव या दायित्व नहीं है, लेकिन यह कहने का आपका तरीका है धन्यवाद आपको पृष्ठ के शीर्ष पर दान लिंक मिल सकता है। परिचय गेहन्ना की सड़क पर आपका स्वागत है यदि आप सोचते हैं कि पूरे गेम में पहेली मुश्किल थी, तो पूरी तरह से डीएलसी में कठिनाई से उड़ा लेने के लिए तैयार रहें, किसी भी तरह की सीखने की अवस्था को अलविदा कहो और नियमों को मोड़ने के लिए तैयार रहें। संभव सोचा मैं यह शर्त लगाने के लिए तैयार हूं कि यह इस कारण का हिस्सा है कि आप पहली बार इस गाइड को क्यों पढ़ रहे हैं। मैं थोड़ा पुराना स्कूल हूं और खेल के माध्यम से मेरी सहायता करने के लिए लिखित, पाठ केवल कुछ महत्वपूर्ण चित्रों के साथ चलती हूं। मैं वीडियो पर इस तरह के फ़ोकस का आनंद लेता हूं, क्योंकि यह हाथ पकड़े जाने से रोकता है और खिलाड़ी को अपनी समस्या पर कुछ समस्या हल करने की अनुमति देता है। यदि आप मेरी तरह हैं, तो यह आपके लिए गाइड है यह मार्गदर्शिका यह मानती है कि आपको पूर्ण गेम में पहेली तत्वों और रणनीतियों की एक बुनियादी समझ है और इस मार्गदर्शिका में शामिल नहीं किया जाएगा। डीएलसी में जोड़े गए कोई नया पहेली तत्व नहीं हैं, लेकिन कई नए और आश्चर्यजनक तरीकों से उपयोग किया जाता है। यदि आप कुछ सामान्य रणनीतियों और सुझाव चाहते हैं, तो आप हमेशा GameFAQs पर अपनी मूल मार्गदर्शिका देख सकते हैं (gamefaqspc805905-the-talos-principlefaqs70787)। डीएलसी की विलासिता यह है कि पूरे विश्व को शुरुआत से अनलॉक किया गया है, जिससे आप किसी भी क्रम में पहेलियाँ चुन सकते हैं। ध्यान दें, 7 अतिरिक्त कठिन पहेलियाँ के साथ एक अतिरिक्त स्तर है जिसमें अनलॉक करने के लिए 10 सितारों की आवश्यकता होती है, लेकिन हम इसे बाद में कवर करेंगे चूंकि इस समय कोई मैसेंजर संकेत नहीं हैं, इसलिए मैंने अपने स्वयं के संकेत दिए हैं जो मुझे विश्वास है कि समाधान के लिए सबसे महत्वपूर्ण कदम है I उम्मीद है कि ये पूर्ण गेम संकेतों की तुलना में अधिक सहायक होंगे, और यदि आपको पूरा समाधान देखना नहीं चाहते हैं तो आपको मदद मिलेगी। अब जब कि मुझे सभी जरूरतों को पूरा किया गया है, तो पहेली हल पर चलने की कोशिश करें कीबोर्ड नियंत्रण कुंजीपटल नियंत्रण में अधिकतर नियंत्रण बहुत सरल हैं और आपको उन्हें खेल के सामान्य खेल में खोजना चाहिए। हालांकि, कुछ उन्नत नियंत्रण हैं जो डिफ़ॉल्ट रूप से मैप किए नहीं हैं, लेकिन गेम को चलाने में सहायक हो सकते हैं। नीचे सभी नियंत्रणों का वर्णन करने वाला एक टेबल है, साथ ही उन सुझावों के लिए महत्वपूर्ण मैपिंग के साथ जो डिफ़ॉल्ट रूप से सक्षम नहीं हैं आप मेनू - विकल्प - कीबोर्ड और माउस - कॉन्फ़िगर कीज़ पर जाकर नियंत्रण देख सकते हैं। जोन 1 वॉकथ्रू स्वापपर संकेत: एक ही कनेक्टर एक साथ लाल और नीले दोनों ट्रांसमीटरों को लक्षित कर सकता है। कनेक्टर को उठाएं, निकटतम ऊर्जा गेट के निकट नीले ट्रांसमीटर और नीले रिसीवर को लक्षित करें। के माध्यम से सिर, बॉक्स उठाओ और इसे वापस मुख्य क्षेत्र में लाने के लिए। प्रशंसक उठाओ और इसे रिसेप्टर में रखें ताकि वह बीम ब्लॉकर को उड़ा सके। बॉक्स उठाएं और उच्च किनारे तक जाएं जब बीम ब्लॉकर कगार पर उड़ा जाता है, तो बीम अवरोधक पर बॉक्स रखें। कनेक्टर को उठाओ, लाल और नीले ट्रांसमीटरों, नीले रिसीवर, और आस-पास के टॉवर में तीनों स्थिर कनेक्टर्स दोनों को लक्षित करें। जब बीम अवरोधक फिर से गुजरता है, तो बॉक्स पर कनेक्टर को रखें। आप लाल और नीले रंग के बीच कनेक्टर स्विच देखेंगे क्योंकि यह ट्रांसमीटरों में से एक के साथ लोस को लाभान्वित करता है। प्रशंसक उठाओ और इसे ऊर्जा गेट के माध्यम से ले आओ, जब इसे खोलता है और इसे दबाव प्लेट पर रख दिया जाता है अब यह केवल संबंधक के फाटकों को अनलॉक करने के लिए प्रतीक्षा करने का मामला होगा। उनके माध्यम से सिर और कैदी मुक्त। एक खिड़की के माध्यम से संकेत: दूसरी तरफ से एक ऊर्जा द्वार खोलकर एक कनेक्टर को बेमानी बनाओ। कनेक्टर ए को उठाएं, दो ऊर्जा फाटकों को खोलने के लिए, खिड़की के माध्यम से लाल ट्रांसमीटर को लक्षित करें और दो रिसीवर (तुरंत ट्रांसमीटर के पार, एक खिड़की के आगे दूसरा सही)। अगले ऊर्जा गेट के माध्यम से कनेक्टर बी, सिर उठाएं, फिर चारों ओर मोड़ो। दूसरी तरफ से ऊर्जा गेट को अनलॉक करने के लिए खिड़की और रिसीवर के माध्यम से लाल ट्रांसमीटर को लक्षित करें। पहेली को तब तक अन्वेषण करें जब तक आप कनेक्टर को नहीं मिलते। इसे वापस कनेक्टर बी पर ले जाएं। उस समय के लंबे हॉलवे के दूसरी तरफ उस विंडो को देखें। इस बिंदु से कनेक्टर लाएं। उपयुक्त लोस के साथ, निकटवर्ती विंडो के माध्यम से कनेक्टर बी और लाल रिसीवर को लक्षित करें यह कनेक्टर ए को मुक्त कर देता है, इसलिए उसे इस आंतरिक क्षेत्र में ले जाएं और अगले लॉक हुई ऊर्जा गेट पर जाएं। लाल रिसीवर को लक्षित करें और कनेक्टर को एक खिड़की के पास रखें जो कि किसी अन्य विंडो के माध्यम से लोस है जो कनेक्टर के नजदीक है। कनेक्टर सी को लें और कनेक्टर बी को लें। खुले ऊर्जा फाटक, पास के लाल रिसीवर के माध्यम से लाल ट्रांसमीटर को लक्षित करें, और दो विंडो के माध्यम से कनेक्टर सी, इस प्रकार अगले ऊर्जा गेट को ताला खोलने (नीचे छवि समाधान में वर्तमान बिंदु)। यह कनेक्टर बी को छुटकारा दिलाता है, इसलिए इसे नव अनलॉक गेट के माध्यम से लाएं। एक बार के माध्यम से, दो विंडोज़ों के माध्यम से लाल ट्रांसमीटर ढूंढें। इसे लक्षित करें, जहां तक ​​आप लोएस को बनाए रखते हुए पीछे चलते हैं, और ऊर्जा गेट के दूसरी तरफ लाल रिसीवर को लक्षित करें। इस बिंदु पर, द्वार के दूसरी तरफ के माध्यम से शेष दो कनेक्टर्स को लाना किसी भी संबंधक के साथ, दो खिड़कियों के साथ दालान का नेतृत्व करें, खिचड़ी के माध्यम से लाल रिसीवर को लक्षित करें और इसे इस तरह रखें कि पास के कोने के पास पहेली के अंत के पास लोस है। वर्तमान में लाल ट्रांसमीटर को लक्षित करने वाले कनेक्टर को उठाएं, यह ऊर्जा गेट लॉक करेगा फिर से लाल ट्रांसमीटर को लक्षित करें, और फिर बंद ऊर्जा गेट के माध्यम से कनेक्टर अंतिम निशुल्क कनेक्टर का उपयोग करना, दोनों कनेक्टर्स को लक्षित करना और इसे इस तरह रखें कि यह दोनों के लिए LoS है। ऊर्जा फाटक फिर से अनलॉक करने के बाद, यह कनेक्टर बेमानी हो जाता है और आप इसे चुन सकते हैं। पहेली के अंत में सिर, कैदी को मुक्त करने के लिए अंतिम ऊर्जा फाटक को अनलॉक करने के लिए पास के कनेक्टर और लाल रिसीवर को लक्षित करें। तो बंद करो, तो सुदूर: यदि एक भूत दबाव प्लेट पर खड़ा है, तो यह अभी भी प्रशंसक को शक्ति देगा। भले ही यह रिकॉर्डिंग के दौरान वहाँ नहीं था। कनेक्टर को उठाओ और प्रशंसक शुरू करने के लिए इसे अन्य दबाव प्लेट पर रखें। दूसरी तरफ तक पहुंचने में हॉप विपरीत पंखा शुरू करने के लिए अन्य दबाव प्लेट पर रिकॉर्डिंग और कदम शुरू करें। एक अच्छा मिनट या इतने के लिए यहाँ खड़े हो जाओ प्लेबैक के दौरान, पहेली की शुरुआत में वापस जाने के लिए पंखे में कूदो कनेक्टर को उठाएं, नीले ट्रांसमीटर, नीला रिसीवर (पहेली के दूसरी तरफ दो खिड़कियों के माध्यम से) को लक्षित करें, और इसे अन्य दबाव प्लेट पर रखें पंखे के माध्यम से वापस जाएं, अन्य अनलॉक कनेक्टर को चुनें, और इसे ऊर्जा गेट के बाहर छोड़ दें प्रशंसक के माध्यम से एक बार और आगे बढ़ें और पहले कनेक्टर को पहेली के आगे की ओर ले आओ। इस बिंदु पर, आपके पास पहेली के सबसे आगे की ओर दोनों कनेक्टर्स होना चाहिए। प्राप्य का प्रशंसक ले लो, और इसे दबाव प्लेट पर रखें जो ऊर्जा गेट को खोलता है एक कनेक्टर को उठाओ, फाटक के माध्यम से चलें, लाल ट्रांसमीटर को लक्षित करें, और इसे लोस के लिए पिछले कमरे में रखें। दूसरा कनेक्टर लें, पहला लक्ष्य बनाएं, और उसे ऐसे जगह दें जो LoS को प्रशंसकों के पास दो खिड़कियों के पास है। एक बार फिर, रिकॉर्डिंग शुरू करें और प्रशंसक दबाव प्लेट पर खड़े हो जाओ और एक लंबे समय के लिए यहां रहें (अपने आप को बहुत समय दें, मैंने दो मिनट किए) प्लेबैक के दौरान, प्रशंसक उठाओ और इसे रिसेप्टर में वापस रखें। एक कनेक्टर उठाओ और इसे पहेली के प्रवेश द्वार पर लाएं। कनेक्टर का उपयोग करना, भूत कनेक्टर को खिड़कियों के माध्यम से, पास के लाल रिसीवर को लक्षित करना और इसे दबाव प्लेट पर रखें। स्विच खुला है और कैदी को मुक्त करने के लिए इसे फ्लिप कर रहा है। ओपन फील्ड संकेत: दोनों प्रशंसकों को एक साथ संचालित करने की आवश्यकता है पहेली को अन्वेषण करें जब तक आप नीले संबंधक के साथ एक लाल और नीले ट्रांसमीटर नहीं देखते हैं। कनेक्टर को उठाएं, नीले ट्रांसमीटर को लक्षित करें, और जब तक आप किसी ऊर्जा के द्वार की सुरक्षा के पास नीली रिसीवर नहीं देखते, तब तक उस से दूर रहें। द्वार को अनलॉक करने के लिए इसे लक्षित करें और दूसरे कनेक्टर को निःशुल्क रखें। हाथ में नए कनेक्टर के साथ, जब तक आप रिसीवर्स द्वारा संचालित दो प्रशंसक नहीं देखते हैं, तब तक चलें इन दो प्रशंसकों के बीच खड़े होने पर, आपको दूरी में एक लाल रिसीवर वयात देखना चाहिए, इसे लक्ष्य बनाएं और इसे यहां जगह दें। पहले कनेक्टर पर वापस जाएं, विंडो के माध्यम से दूसरे को लक्षित करें, और लाल गेट को अनलॉक करने के लिए लाल ट्रांसमीटर बॉक्स ढूंढने के लिए लंबी यात्रा करें, इसे वापस लाओ और इसे नीले रिसीवर के तहत पंखे पर रखें (यह बहुत महत्वपूर्ण है)। कनेक्टर को उठाओ, बॉक्स आंगन पर चलें और एक गेट के माध्यम से देखें (यह पहेली का अंत है) एक लाल रिसीवर को लक्षित करें, लेकिन इसे अभी तक न रखें वापस प्रशंसकों के लिए सिर, लाल रिसीवर, लाल ट्रांसमीटर को लक्षित करें और इसे बॉक्स के शीर्ष पर रखें। संबंधक इन लक्ष्यों में से किसी को लोस नहीं करता, लेकिन उस बारे में चिंता न करें। अन्य कनेक्टर को उठाएं, नीले ट्रांसमीटर को लक्षित करें, और दूसरे प्रशंसक को नीला रिसीवर को लक्षित करने के लिए विंडो का उपयोग करें। यदि सही ढंग से किया जाता है तो बॉक्स एयरबोर्न हो जाएगा, जिससे सभी लाल बीम कनेक्ट हो सकते हैं। इस बिंदु पर बॉक्स हवा में स्थिर हो जाएगा कैदी को मुक्त करने के लिए पहेली के अंत में सिर स्टार 1 (तो बंद करो, सुदूर) यह स्टार पहेली के भीतर स्थित है, तो बंद करो, अब तक। निर्देशों के बाद पहेली को हल करें जब तक आप उस भाग तक नहीं पहुंच पाते जहां आपको लाल ट्रांसमीटर को लक्षित करने की आवश्यकता होती है। इस बार, कनेक्टर को इस तरह रखें कि ट्रांसमीटर के दायीं ओर दो खिड़कियों के पास लोस भी है। दोबारा, दूसरे कनेक्टर को चुनें, पहला लक्ष्य बनाएं, और इसे दो जगहों पर रखें ताकि इसे दो दो खिड़कियों के माध्यम से लोस हो। रिकॉर्डिंग सेट अप करें और फिर कुछ मिनट के लिए दबाव प्लेट पर खड़े हो जाओ। प्लेबैक के दौरान, प्रशंसक को रिसेप्टर में वापस लाएं और दोनों कनेक्टर को पहेली के प्रवेश द्वार पर लाएं। एक कनेक्टर का उपयोग लाल ऊर्जा फाटक को खोलने के लिए करते हैं जबकि यह दबाव प्लेट पर डालते हैं। दूसरे कनेक्टर के माध्यम से आगे बढ़ें, नीला रिसीवर, नीला ट्रांसमीटर, और पहेली के बहुत पीछे एक और ब्लू रिसीवर को लक्षित करें (आप इसके पीछे स्टार देखेंगे)। कनेक्टर को इस तरह रखें कि उसके पास सभी लक्ष्यों के लिए LoS है, जो लाल कनेक्टर को मुक्त कर देगा। इस कनेक्टर को ऊपर उठाएं, और अगले विंडो के लाल लाल कनेक्टर को दो खिड़कियां और एक पास के लाल रिसीवर के माध्यम से उठाएं, और एक अन्य ऊर्जा गेट खोलें। रिसेप्टर और सिर से ऊर्जा गेट के माध्यम से प्रशंसक उठाओ और लाल कनेक्टर को मुक्त करने के लिए दबाव प्लेट पर रखें। लाल संबंधक, सिर के माध्यम से उठाओ और दूसरी तरफ चलना ऊर्जा के द्वार के माध्यम से स्टार और भूत लाल संबंधक की रक्षा करने वाले लाल रिसीवर को लक्षित करें दबाव प्लेट पर कनेक्टर को रखें और स्टार आपका हो जाएगा स्टार 2 (ओपन फील्ड) हेड टू इतने क्लोज़, अब तक। सामान्य रूप में पहेली को हल करें, लेकिन जब दोनों कनेक्टर्स नि: शुल्क हैं, तो आप हवाई अंगार में जब आप हवाई होते हैं (मूल खेल में ईगल्स नेस्ट के समान) तो उन्हें गिरा देंगे। जब यह किया जाता है, तो पहेली को छोड़ दें और ओपन फील्ड में जाएं। महल के बाहर दीवार पर जाएं, जो इस आंगन को घूमता है। आपको दो ऊंचे सीढ़ी वाले ब्लॉकों को देखना चाहिए। कूदने वाला संकेतक का उपयोग करना, ऊपर और अंगार्या में अपना रास्ता बनाना। रिवर्स में प्रक्रिया को दोहरा कर, दोनों कनेक्टर्स को ओपन फील्ड में लाएं। आपको खुले मैदान को हल करने की आवश्यकता होगी, लेकिन इस बार एक नीली बीम को हवाई होना चाहिए (बॉक्स पर कनेक्टर नीले ट्रांसमीटर और प्रशंसक को निभा रहे ब्लू रिसीवर को लक्षित करेगा)। मैं मानता हूँ कि आप ऊपर दिए गए निर्देशों का उपयोग कर इसे समझ सकते हैं। आप शॉर्टकट को पहेली में मदद करने के लिए दो नए कनेक्टर्स का उपयोग कर सकते हैं और पंखे को लाल रिसीवर को पालने में लोस प्राप्त कर सकते हैं (आपको एक निशुल्क कनेक्टर की आवश्यकता होगी)। मुक्त कनेक्टर को उठाएं, हवाई नीले बीम को लक्षित करें, और उस क्षेत्र के लिए सिर जहां आप दो कनेक्टरों की तस्करी करते थे। सही करने के लिए आपको एक बर्बाद इमारत देखना चाहिए, एक आंतरिक आंगन देखने के लिए कुछ चट्टानों पर कूदें। नीला रिसीवर को लक्षित करें और कनेक्टर को इस तरह रखें कि आपके पास हवाई बीम के लिए लोएस है। सितारा को इकट्ठा करने के लिए प्रशंसक में कूदो स्टार 3 (एक विंडो के माध्यम से) ओपन फील्ड से बॉक्स उठाएं और इसे बैंगनी पहेली गेट प्रवेश द्वार पर ले जाएं। दीवार के ऊपर कूदने के लिए बायीं ओर छोटी दीवार पर रखें, आपके पीछे का बॉक्स उठाएं इस बिंदु से आगे, जब आप उच्च स्थान तक पहुंचते हैं तो हमेशा आपके पीछे का बॉक्स उठाएं। अगले उच्च दीवार पर कूदने के लिए बॉक्स का उपयोग करें। दीवार पर छोटे कदम के लिए सिर और कूदनेवाला सूचक का उपयोग करने के लिए मुख्य हब आंगन तक पहुंच प्राप्त करने के लिए पैरापेट पर कूदने के लिए। एक विंडो के माध्यम से, सीधे प्रवेश द्वार के बाईं तरफ, आप एक ऊर्ध्वाधर और क्षैतिज स्तंभ देखेंगे। ऊर्ध्वाधर स्तंभ तक पहुंचने के लिए बॉक्स का उपयोग करें और क्रमिक रूप से दीवार के ऊपर। पतले कगार पर पहुंचने के लिए बॉक्स का उपयोग करें, इसे अपने पीछे ले जाएं, फिर बाहर निकलने के लिए कूदें। स्टार तक पहुंचने के लिए एक बार पिछली बार बॉक्स का उपयोग करें स्टार 4 (द स्वापपर) द स्पीपर में स्थित, पहले ऊर्जा गेट को अनलॉक करने के लिए कनेक्टर का उपयोग करें (नीला बीम के साथ) और तीसरे ऊर्जा गेट को अनलॉक करने के लिए सही स्थिर कनेक्टर को लक्षित करें। दबाव प्लेट पर पंखे रखें और बॉक्स को लेकर आओ। दीवार के साथ, आपको दो गारगोई मूर्तियों को देखना चाहिए। हाथ पर बॉक्स के साथ, दाएं झरके पर कूदें और जंप इंडिकेटर का उपयोग करें (तीसरा व्यक्ति मोड इस भाग में मदद करता है) दीवार पर कूदने के लिए इस बिंदु से आगे, जब आप उच्च स्थान तक पहुंचते हैं तो हमेशा आपके पीछे का बॉक्स उठाएं। बाड़ पदों में से एक पर कूदने के लिए छलांग संकेतकों का उपयोग करें (उन दोनों के बीच बार बाड़ के पद) जब तक आप पहले कनेक्टर के साथ टॉवर तक नहीं पहुंच जाते तब तक पोस्ट से पोस्ट करने के लिए कूद सूचक का उपयोग करें। कनेक्टर के साथ प्लेटफार्म पर अपना ध्यानपूर्वक ध्यान रखें और ऊंची दीवार पर कूदने के लिए बॉक्स का उपयोग करें। इस बिंदु से, आप अब बॉक्स की आवश्यकता नहीं करेंगे। स्टार से पहुंचने के लिए बस अगली दीवार के साथ पोस्ट करने के लिए कूदो। जोन 2 वॉकथ्रू संकेत: आप अपने शरीर को अस्थायी रूप से एक प्रशंसक बंद करने के लिए उपयोग कर सकते हैं। लाल किरण को अवरुद्ध करने के लिए बॉक्स को उठाएं और इसे कनेक्टर के बगल में लाएं। कनेक्टर को चुनें, नीले ट्रांसमीटर और रिसीवर को लक्षित करें, और इसे दूसरे बॉक्स के शीर्ष पर रखें। बॉक्स एयरबोर्न होना चाहिए अन्य प्रशंसक में कूदो और कनेक्टर को उठाओ (बॉक्स हवाई रहने चाहिए)। कनेक्टर को अपने मूल स्थान पर कगार पर वापस लाएं। लाल ट्रांसमीटर और रिसीवर को लक्षित करें और इसे यहां रखें। बॉक्स दूसरे प्रशंसक में वापस डाल दिया। लाल रिसीवर के सामने चलना और अपने आप को इस तरह रखें कि आप दोनों लाल बीम को अवरोधित करते हैं जब प्रशंसक निष्क्रिय करता है, तो बॉक्स को चलाने के लिए और प्रशंसक पुनः सक्रिय होने से पहले उस पर कूदें। कैदी को मुक्त करने के लिए दूसरे बॉक्स पर और मंच पर कूदो स्टेटिक वेक्सर हिंट: जैमर विपरीत दिशा से प्रवेश द्वार जब सबसे अच्छा काम करते हैं। एक कनेक्टर उठाओ, जाम गेट के माध्यम से चलें, लॉक गेट के माध्यम से नीली ट्रांसमीटर को लक्षित करें, और इसे खिड़की के सामने सही जगह पर रखें। जैमर को उठाओ और खिड़की को देखकर नीली ट्रांसमीटर ऊर्जा गेट पर जाम। द्वार खोलने के लिए पहले कनेक्टर और निकट रिसीवर को लक्षित करने के लिए द्वितीय कनेक्टर का उपयोग करें। ट्रांसमीटर द्वारा मुक्त जैमर को उठाओ, अंदर से ऊर्जा गेट जाम करें, और दोनों कनेक्टर और जैमर दोनों के माध्यम से लाओ। ट्रांसमीटर ऊर्जा गेट को अक्षम करने के लिए एक जैमर का उपयोग करें और दूसरे को निम्न गेट को अक्षम करने के लिए उपयोग करें। या तो कनेक्टर को उठाएं और ऊर्जा गेट के माध्यम से चलें। नीले ट्रांसमीटर और इस कमरे से दो रिसीवर देखें खिड़की में एक नीला रिसीवर देखने के लिए गलियारे के अंत के नीचे दूसरे कनेक्टर चाल को उठाएं। ट्रांसमीटर गेट को अक्षम करने वाले जैमर को खाली करने के लिए इस रिसीवर और पिछले कनेक्टर को लक्षित करें। दो जैमर नि: शुल्क के साथ, उन्हें पहेली के अंत तक पहुंचने के लिए खदान और दो ऊर्जा गेट्स के पास जाल करें, कैदी को खत्म करने के लिए मुक्त करें संकेत: मंच को कम करने के लिए लाल बीम को ब्लॉक करने के लिए एक उच्च कनेक्टर का उपयोग करें। या तो कनेक्टर को उठाएं, नीले ट्रांसमीटर को लक्षित करें, और प्रशंसकों के पीछे नीले रिसीवर्स में से कोई भी। दूसरे कनेक्टर को उठाएं और दूसरे मंजिल तक लॉन्च करने वाले प्रशंसकों में कूदें। तीसरी मंजिल तक पहुंचने के लिए दूसरी मंजिल पर नीली बीम द्वारा संचालित प्रशंसक में कूदो कनेक्टर के साथ हाथ में, पहली मंजिल पर कनेक्टर को लक्षित करें, फिर इसे इस तरह रखें कि यह ऊर्ध्वाधर लाल बीम के साथ संघर्ष करता है। यदि सही ढंग से किया गया है, तो प्लेटफ़ॉर्म कम हो जाएगा। जल्दी से कनेक्टर उठाओ, मंच पर कूद, और चाबियाँ पकड़ने के लिए इसे वापस ऊपर की तरफ। गेट को अनलॉक करने और कैदी को मुक्त करने के लिए चाबी का उपयोग करें। घन चालक संकेत: दूसरी तरफ वस्तुओं को लाने के लिए बीम अवरोधक को एक पोत के रूप में इस्तेमाल किया जा सकता है। एक कनेक्टर उठाओ और इसे बॉक्स पर रखें, एक और कनेक्टर को पकड़ो, नीले ट्रांसमीटर और रिसीवर को प्रशंसक बनाने के लिए लक्षित करें। यदि सही ढंग से किया जाता है, तो बीम अवरोधक आ जाएगा और बॉक्स उसके सिर पर लैंड होगा। बैंगनी गेट के माध्यम से सिर, सीढ़ियों तक, और बॉक्स से कनेक्टर को चुनें। बैंगनी द्वार के दूसरी तरफ तीन कनेक्टर्स की कुल संख्या लाने के लिए इस प्रक्रिया को दो बार दोहराएं। बॉक्स उठाओ, इसे बीम ब्लॉकर्स पथ में छोड़ दें ताकि यह लाल ट्रांसमीटर को पार कर सके। एकमात्र शेष कनेक्टर को उठाएं, लाल ट्रांसमीटर को लक्षित करें, और बैंगनी फाटक के सिर को एक दूसरे ब्लू ट्रांसमीटर की रक्षा करने वाले लाल रिसीवर को लक्षित करें। लाल कनेक्टर को बैंगनी गेट और निकट रिसीवर के माध्यम से लक्षित करने के लिए एक कनेक्टर का उपयोग करें जो एक डबल लॉक ऊर्जा गेट का हिस्सा है। ऊर्जा द्वार को अक्षम करने के लिए दूसरी तरफ अनलॉक करने के लिए नीली ट्रांसमीटर के साथ एक और कनेक्टर का उपयोग करें। कैदी को मुक्त करने के लिए दबाव प्लेट पर अंतिम कनेक्टर का उपयोग करें संकेत: पहेली के मध्य में कनेक्टर का उपयोग करें। इस पहेली की समरूपता के कारण, खो जाना आसान है। मेरे निर्देशों के लिए, मैं उस तरफ ट्रांसमीटर के रंग के आधार पर, खाल के रूप में लाल रंग की तरफ देखेंगे। समझे, यह हमें मिलता है। जैमर और नीले पक्ष के लिए सिर पकड़ो। आप कक्षों में से किसी एक में एक कनेक्टर देखेंगे। फोर्सफील्ड के माध्यम से ऊर्जा गेट जाम करें और कनेक्टर को लेकर आइए। जैमर के चारों ओर मंडल और अन्य ऊर्जा गेट को अक्षम करें जिससे ब्लॉगर ट्रांसमीटर को कनेक्टर लाया जा सके। पहेली के बीच में एक बॉक्स पर ट्रांसमीटर और एक कनेक्टर को लक्षित करें (आप अभी एलओएस चाहते हैं, यह बाद में आ जाएगा)। अब जैमर के साथ लाल तरफ से सिर और ट्रांसमीटर के सबसे करीब ऊर्जा गेट। एक कनेक्टर लें, लाल ट्रांसमीटर को लक्षित करें और उसे इस चैम्बर के भीतर रखें। अगले कक्ष में जाएं, कनेक्टर को चुनें और पिछले कनेक्टर और आस-पास रिसीवर को लक्षित करें। अगले कक्ष में, एक कनेक्टर को चुनें, पिछले कनेक्टर, डबल लॉक ऊर्जा गेट के पास रिसीवर, और पहेली के मध्य में लाल रिसीवर को लक्षित करें (इसके ऊपर एक बॉक्स और कनेक्टर है)। एक नीली बीम को हवाई जाना चाहिए अंतिम नि: शुल्क कनेक्टर को उठाएं, प्रशंसक ब्लेड को मुक्त करने के लिए डबल लॉक गेट में एयरबोर्न कनेक्टर और नीले रिसीवर को लक्षित करें। मध्य कक्ष के रिसेप्टर में पंखे रखें, फिर इस क्षेत्र में ब्लू कनेक्टर लाएं। हवाई बीम और प्रशंसक रिसीवर को लक्षित करें प्रशंसक को शक्ति चाहिए चाबियाँ पकड़ने और कैदी को मुक्त करने के लिए कूदो समाधान में इस बिंदु से दो बड़े तर्ज किए गए हैं, इसलिए आगे बढ़ें और सितारों 1 और 2 पर जायें यदि आप कुछ समय बचा लेना चाहते हैं। सितारे 1 और 2 (गड्ढा) संभावित रूप से खेल में दो सबसे कठिन सितारों, वे भारी एक दूसरे से बंधे हैं। मैं क्रैटर में वर्णित एनडी राज्य पर निर्भर रहूंगा, इसलिए यदि आप उस बिंदु पर नहीं हैं, तो उस बिंदु तक पहुंचने के लिए मेरे निर्देशों का पालन करें। प्रशंसक के माध्यम से आगे बढ़ो, इस समय को छोड़कर उड़ान में हवाई संबंधक को नीले रंग की ओर ले जाने के लिए ले लो। लाल पक्ष के लिए सिर, एक संबंधक उठाओ, दो बलफिल्ड और नजदीकी रिसीवर के माध्यम से नीले संबंधक (नीली ट्रांसमीटर के सामने पहेली के पार स्थित) को लक्षित करें (लोस हासिल करने के लिए कुछ पुनर्स्थापन की आवश्यकता हो सकती है) एक और कनेक्टर को उठाएं, इस नीले कनेक्टर और प्रशंसक को रिसीवर शक्ति का लक्ष्य बनाएं। सक्रिय पंखे के साथ, दो अप्रयुक्त कनेक्टर्स को दूसरी तरफ लाएं (आपको कनेक्टर्स को सही कक्ष में लाया जा सकता है)। इस बिंदु पर आपके पास चार कनेक्टर्स को नीले रंग की ओर और दो कनेक्टरों को लाल साइड पर रखना चाहिए। लाल तरफ, एक कनेक्टर लें, ट्रांसमीटर को निशाना बनाओ और दूसरी तरफ लोएस हासिल करने के लिए फोर्सफील्ड के सामने रखें (इस समय बीम कनेक्शन न होने दें, इस बारे में चिंता न करें)। नीले रंग की ओर, एक लाल रंग के लाल कनेक्टर को लक्ष्य करने के लिए एक कनेक्टर का उपयोग करें और निकटतम रिसीवर को ऊर्जा गेट खोलने के लिए। निम्नलिखित ऊर्जा गेट को अक्षम करने के लिए जैमर का उपयोग करें। किसी अन्य कनेक्टर का उपयोग करके, स्टार डबल लॉक गेट पर पिछले लाल कनेक्टर और लाल रिसीवर को लक्षित करें। ट्रांसमीटर से एक नीली बीम, मध्य कक्ष में, और अंतिम नीले रिसीवर को लाने के लिए शेष दो कनेक्टर्स का उपयोग करें। बीम टकराव से बचने के लिए आपको कनेक्टर्स की स्थिति संशोधित करने की आवश्यकता हो सकती है। पहला सितारा तुम्हारा है, भीतर प्रशंसक पकड़ो और उसे पास के रिसेप्टर पर रखें। इस तरफ के दूसरे लाल संबंधक के साथ, इसे शक्ति बनाने के लिए प्रशंसक को लक्षित करें। नीले कनेक्टर्स में से एक को चुनें और प्रशंसक से कूदें। अब आप लाल किनारे पर तीन कनेक्टर और नीले रंग की ओर तीन होते हैं। लाल तरफ, ट्रांसमीटर के सबसे निकटतम ऊर्जा गेट को घुमाएं। दूरदराज के कक्ष में एक लाल किरण लाने और बॉक्स प्रशंसक बनाने के लिए केंद्र प्रशंसक को शक्ति देने के लिए दो नए कनेक्टर्स का उपयोग करें (आप नीले पक्ष पर पंखे की शक्ति खोना नहीं चाहते हैं, इसलिए लाल ट्रांसमीटर को लक्षित करने वाले कनेक्टर को न छूएं)। नीली तरफ भागो, पंखे में कूदो, और लाल पक्ष में लाने के लिए बॉक्स इन-फ़्लाइट को पकड़ो। लाल ट्रांसमीटर से छोटे बाड़ के बगल में स्थित बॉक्स रखें दूरदराज के कक्ष में कनेक्टर को पकड़ो, बॉक्स पर कूद, और केंद्र के क्षेत्र में इसे लाने के लिए बाड़ पर हॉप। यह ऊंचा मंच पर रखें जहां जैमर मूल स्थित था। नीली ओर, नीमर ट्रांसमीटर और जैमर प्लेटफार्म पर बाहर कनेक्टर को निशाना बनाने के लिए निशुल्क कनेक्टर (लाल प्रशंसक को पावर नहीं) का उपयोग करें। लाल तरफ, संयोजक का उपयोग करने के लिए लाल ट्रांसमीटर लक्ष्यीकरण नहीं करने के लिए भी जैमर मंच पर संबंधक और नीले पावर प्रशंसक लक्ष्य। यदि सही ढंग से किया जाता है, तो बीम क्रॉस नहीं करते और दोनों प्रशंसकों को एक साथ चलना होगा। मुश्किल हिस्सा यहां से शुरू होता है। बॉक्स को प्रशंसक में रखो और इसे देखिए। इससे पहले कि वह विपरीत प्रशंसक को मारता है, पंखे में खुद को छलांग। आपको इसकी वापसी यात्रा पर बॉक्स मिडर के साथ टकराकर दूसरे स्टार को गिरना चाहिए। बधाई हो, यह तुम्हारा स्टार 3 (घन चालक) यह सितारा घन चालक के भीतर स्थित है। बैंगनी बलफील्ड की दूसरी तरफ एक कनेक्टर लाने के लिए निर्देशों का पालन करें। इस बार, बीम ब्लॉकर के ऊपर से बॉक्स को भी पकड़ो और दूसरी तरफ लाना। बॉक्स को पकड़ो, और एक कोने में दीवार में झुकाव एक स्तंभ के लिए देखो बॉक्स को ऊपर उठाओ, दीवार पर कूदो, और दूसरे झुकाव वाले स्तंभ पर। ढह गई बीम का अनुसरण करें जो पहेली प्रवेश द्वार की तरफ चलता है और ऊर्ध्वाधर स्तंभ के शीर्ष पर स्थित बॉक्स को रखें। एक कनेक्टर उठाओ, एक ही रास्ते का अनुसरण करें, बॉक्स पर कूद, और अंतर भर में छलांग। नीला ट्रांसमीटर और रिसीवर को गुप्त ऊर्ध्वाधर प्रशंसक को सत्ता में लाया जाए। बीम के बहुत अंत में कनेक्टर को रखें और इसे दोनों के लिए लोस प्राप्त करना चाहिए। एक बार कनेक्शन बनने के बाद, सितारा को पुनः प्राप्त करने के लिए पंखे में कूद और कूदो। स्टार 4 (स्टैटिक वेक्सर) क्यूब ड्रायवर के लिए पहले सिर एक कनेक्टर लें और लाल ट्रांसमीटर को लक्षित करें और विंडो के पीछे इसे सीधे सामने रखें। पिछले कनेक्टर को लक्षित करने के लिए दूसरे कनेक्टर का उपयोग करें, और इसे पड़ोसी विंडो के सामने रखें। ऐसा रखकर कि आप बैंगनी फोर्सफील्ड के माध्यम से, नक्शे भर में, और पहेली के प्रवेश द्वार में, स्टेटिक वेक्सर में लोस प्राप्त करें। उस पूरी तरह से, उस पहेली को अपना रास्ता बनाएं इस पहेली में, पहेली में लाल किरण लाने के लिए मानचित्र के पार कनेक्टर को लक्षित करने के लिए एक कनेक्टर को पकड़ो। एक बीम को पीछे के दालान में लाने के लिए और एक खिड़की के माध्यम से एक लाल रिसीवर लाने के लिए दूसरे कनेक्टर का उपयोग करें। एक गेट ड्रॉप होगा (स्थायी रूप से) और आप फिर कनेक्टर्स का उपयोग करने में सक्षम होंगे। पहले की तरह पहेली को हल करें, सुनिश्चित करें कि आप पिछली बाधाओं को हथियाने के लिए दो जैमरों का इस्तेमाल करते हैं, ताकि आप दोनों को पहेली के अंत में रख सकें। एक बार जब आप बहुत ही अंत तक पहुंच जाएंगे, तो स्टार की रक्षा करने वाली दो खानों पर जाम लें और इसे 3 जोन 3 वॉकथ्रू रे ट्रिविया लें: चार कक्षों की सीमाओं के बाहर सोचो एक निशुल्क कनेक्टर को उठाएं, लाल ट्रांसमीटर और दोनों रिसीवर को लक्षित करें और बीच में रखें। मुक्त कनेक्टर को उठाएं, दूसरे द्वार को अनलॉक करने के लिए नीले ट्रांसमीटर (ऊर्जा गेट के पीछे एक) और आसपास के रिसीवर को लक्षित करें। तीसरा कनेक्टर के साथ, लाल ट्रांसमीटर और निकटतम रिसीवर को लक्षित करें, यह ऐसा रखता है कि यह किसी भी बीम के साथ संघर्ष नहीं करता है। यह पहला कनेक्टर को मुक्त करता है इसे उठाओ, डबल लॉक ऊर्जा गेट के पीछे नीले ट्रांसमीटर को लक्ष्य रखें और नीले रिसीवर को इस डबल लॉक गेट को पावर करना। इसे गेट के ठीक बाहर रखें, इसलिए यह किसी भी बीम के साथ संघर्ष नहीं करता है। दूसरे नीले कनेक्टर को उठाएं और नीली ट्रांसमीटर के विपरीत दीवार को पीछे की ओर चलें। भाग्य के साथ, आप पहेली के अंत में एक ही नीली ट्रांसमीटर, रिसीवर, और नीले रिसीवर को लक्षित कर सकते हैं। एक बार रखा, यह अन्य नीले संबंधक को मुक्त कर देता है इसे उठाओ, अन्य दीवार पर चलें, कैद को मुक्त करने के लिए पहेली के अंत में लाल कनेक्टर और लाल रिसीवर को लक्षित करें। संकेत: दो प्रशंसकों बुर्ज नष्ट कर देगा। बुमर को निष्क्रिय करने के लिए जैमर का उपयोग करें दो कनेक्टरों का उपयोग बुर्ज से पहले दालान में लाल किरण लाने और दालान के अंत में लाल रिसीवर के लिए करें। दालान के नीचे एक बॉक्स ले लो, इसे दबाव प्लेट पर रखें, और प्रशंसक उठाओ। मुख्य पहेली क्षेत्र में दोनों प्रशंसक और बॉक्स लाओ। प्रशंसक को दीवार पर रिसेप्टर उच्च में रखने के लिए बॉक्स का उपयोग करें। अब एक कनेक्टर उठाओ और लाल ट्रांसमीटर के लिए सिर। लाल ट्रांसमीटर और निकट रिसीवर को लक्षित करें, फिर कनेक्टर को इस तरह रखें कि उसे मध्य द्वार के माध्यम से लोस है। पिछला कनेक्टर को द्वार के माध्यम से और क्षैतिज प्रशंसकों को पावर करने वाले रिसीवर में लक्ष्य करने के लिए अन्य कनेक्टर का उपयोग करें। यदि सही किया जाता है, तो दोनों प्रशंसकों के पास जा रहे हैं जबकि बीम खदान से निर्बाध है। मेरा क्षैतिज प्रशंसक की तरफ खड़ी पंख मारा जाना चाहिए यदि यह विपरीत दिशा में चल रहा है, तो उसके पथ को बदलने के लिए अपने रास्ते में एक बॉक्स रखें। यह सुनिश्चित करने के लिए कि रिसीवर पूरी तरह से उस समय का आरोप लगाया जाता है जब मेरा पहला प्रशंसक चलाता है, आपको जगह में खदान की आवश्यकता हो सकती है। अगर सही ढंग से किया जाता है, तो मेरा दोनों प्रशंसकों के माध्यम से उड़ जाना चाहिए और बुर्ज को उड़ा देना चाहिए। बुर्ज नष्ट होने के साथ, ऊर्ध्वाधर पंखे पर एक बॉक्स रखें और प्रशंसक को अक्षम करें। एक कनेक्टर उठाओ, ट्रांसमीटर को लक्षित करें, ऊर्ध्वाधर प्रशंसक रिसीवर, और बॉक्स के शीर्ष पर रखें यह लोस नहीं होगा, इसलिए दूसरे कनेक्टर को पंखे की शक्ति के लिए उपयोग करें, जिस बिंदु पर हवाई कनेक्टर स्वयं पावर हो जाएगा जमीन पर कनेक्टर को उठाएं और नष्ट बुर्ज के दाहिनी ओर सिर। यहां से, आप दो ऊर्जा फाटकों को अनलॉक करने के लिए विंडो के माध्यम से हवाई कनेक्टर और दो रिसीवर को लक्षित कर सकते हैं। दीवार से उच्च प्रशंसक खींचने के लिए शेष बॉक्स का उपयोग करें। लंबे दालान में, दाहिने ओर ऊर्जा गेट जाम करें और प्रशंसक के माध्यम से लाएं और दबाव स्विच पर रखें। एक खिड़की और हाल ही में खुला ऊर्जा गेट के माध्यम से लोस का उपयोग करना, निम्नलिखित ऊर्जा गेट पर जाम करें। अंतिम दबाव स्विच पर बॉक्स रखें और कैदी को मुक्त करने के लिए पहेली के अंत में समापन पथ का पालन करें। संकेत: अंतिम प्रशंसक को शक्ति देने के लिए दो अनावश्यक बीम की आवश्यकता है दो बक्से उठाओ और पहेली प्रवेश द्वार के पास सीढ़ियों के साथ थोड़ा ऊंचा मंच पर उन्हें लाएं। उच्च प्लेटफार्म पर कूदने के लिए बक्से का उपयोग करें, आस-पास और आपके साथ दोनों बक्से लाएंगे। दो दबाव प्लेटों के साथ कक्ष में बक्से को ड्रॉप करें और प्रशंसक के निकटतम दबाव प्लेट पर एक जगह दें। निम्नलिखित प्लेट पर अन्य बॉक्स रखें जैमर के साथ, अगले दबाव प्लेट पर कदम, अगले ऊर्जा गेट को लक्षित करें, और जैमर को इस तरह रखें कि यह प्लेट पर बैठता है जबकि एक साथ गेट को निष्क्रिय कर रहा है। कनेक्टर को उठाएं, नीली ट्रांसमीटर और रिसीवर को लक्षित करें, और इसे केवल नि: शुल्क दबाव प्लेट पर रखें। ऊर्ध्वाधर प्रशंसक को सत्ता में ले जाना चाहिए, दीवार से प्रशंसक ब्लेड कूदना और उसे पकड़ना चाहिए। पीछे की ओर काम करना, सभी वस्तुओं को पहेली के मुख्य क्षेत्र में लाने के लिए (आपको ऊर्जा के फाटकों के साथ मदद करने के लिए जैमर का उपयोग करना होगा। बीम ब्लॉकर के दो जोड़े जो विपरीत दिशा में चलते हैं, उन्हें ध्यान दें दोनों किनारों पर जैमर का प्रयोग करें ताकि बीम ब्लॉकर जोड़े एक दूसरे के साथ लाइन में पूरी तरह से चलते हैं। इसके साथ ही, बैंगनी फोर्सफ़िल्ल्ड के माध्यम से लाल ट्रांसमीटर की रक्षा करने वाले ऊर्जा गेट पर जाम। बैंगनी फोर्सफील्ड के माध्यम से कूदें, कनेक्टर उठाओ, स्थिर कनेक्टर को लक्षित करें, और इसे जगह दें such that it has LoS through two tiny windows. Hop over the wall to get back in the main area. Pick up one of the boxes and place it on the first pressure plate. Pick up the connector, target the red transmitter on this side of the puzzle, the red connector previously placed, and the red receiver located behind an energy gate. Place the connector on the remaining pressure plate to unlock the energy gate. Place the fan in the nearby receptor and wait. If done correctly, t he beam should have a constant beam to the fan. If not, it means the two beam blocker pairs are hitting the two beams simultaneously. You will have to use the jammer to throw off the path on one of the pairs and try again. Once it works, jump in the fan to free the prisoner. HINT: The beam blockers need to be synchronized. Grab the two boxes and put them on the two beam blockers that are in line with each other. Take one connector, target the blue transmitter, and place it on the box closest to the transmitter. Take the next connector, target the previous connector and the blue receiver and place it on the other box. You will see a blue beam, but it keeps getting interrupted between the windows. Instead of having the beam blockers be synchronized, you want their movements to be exactly opposite. So take the jammer, jam one of the beam blockers, and unjam it when the other beam blocker is in the exact opposite position. If done correctly, there will be a constant beam through the middle window. Use the jammer to disable the last energy gate and free the prisoner. Star 1 (Harmony) Located in Harmony, use my instructions to solve the puzzle. You may notice that there is still a box free at the completion of the puzzle. Jump in the fan with the box in hand. Looking across, sprint jump to go over the wall into the back area. Now use the jammer to disable the energy gate on the right side of the back area (through the purple forcefield). Use the connector and box on the two pressure plates to reach the star. Star 2 (Pendulum) Located within Pendulum, you may have noticed that the third beam blocker was never used, now it will be. Take a box and place it on top of this beam blocker. Pick up the other box and hop onto the other box. You will be taken to a ledge, jump onto it. When the beam blocker comes back around, place the box on the other box and jump on. At the other end of the blockers path, you will be able to jump onto the wall corner, do that now. Dont jump all the way down Instead, jump to the narrow ledge and carefully follow it around the corner to the right. At the very end, carefully look down to the right to find the star in a small courtyard. Hop down to grab it. Star 3 (Pendulum) This star is also located in Pendulum. Take the two boxes and stack them on top of each other next to the entrance furthest from the aqueduct. Then place a connector at the bottom of the stack (as shown in the picture). Head out of this entrance and climb the cliffs to your left to head up above the puzzle. Jump down onto the ledge in the puzzle and make your way to the boxes. If positioned correctly, you should be able to jump to the stack of boxes. When you do, pick up the connector and bring it to the following ledge. Before moving further, also turn around and pick up the top box. Put the box at the end of the ledge to make the jump across the gap to the taller ledge. Bring the connector with you and leap across. Follow this ledge until you come to a platform. Using the far left window, find LoS to the two receivers (one located behind a locked energy gate) and place the connector. Jump down to the ground floor and use the other connector to target the blue transmitter and other connector. The energy gates should unlock and use the jammer to unlock the final gate. Star 4 (Aqueduct) Head to the puzzle, Ray Trivia, and use the connectors to bring a red beam into the corner furthest from the middle of the aqueduct. Once that is done, head out of the puzzle and follow the cliffs upward to your left to reach the top level of the aqueduct. Follow the top level of the aqueduct out to the middle until you find two purple forcefields, a connector, and a fan. Use the connector to target the red connector placed in Ray Trivia. You may have trouble getting LoS, but you may notice a small notch in the railing. Use this notch to get appropriate LoS and connect it to the receiver. Once the fan is powered, simply jump in to reach the star. Zone 4 Walkthrough Press And Jam HINT: Use jammers to disable two gates at once (pressure plate jammed gate) to reduce the necessary number of objects. Hit the recorder and let it sit for just a few seconds. During playback, pick up the jammer, walk through the energy gate, and jam the following gate. Put the connector on the pressure plate and bring the jammer through. Take the connector off the plate, pick up the jammer, and stand on the plate. Use the jammer to simultaneously jam the first gate and disable the second gate by sitting on the plate. Take the connector to the front, target the red transmitter, and place it such that it has LoS through all energy gates. Start the recording, walk through the first two gates, and pick up the jammer. Jam the third energy gate, then stand on the following pressure plate to disable the fourth energy gate. Stand in this location for about a minute and backtrack with the jammer to stop the recording. During playback, pick up the jammer and follow the ghost player to the very end, finally jamming the fifth energy gate and freeing the second jammer. Pick up this jammer, head back to the front and again use the pressure plate to deactivate the first and second energy gates. Pick up the connector, head to the end of the puzzle, and target the ghost connector and nearby receiver to power the fan. Jump into the fan to free the prisoner. At this point, use the two jammers to juggle the connector and jammers to the front of the puzzle, this will be useful for one of the stars. HINT: Get the beam blockers airborne. Find the free box and place it next to the short fence with the jammer inside. Use the box to hop over the fence, then use the box on the other side to bring the jammer, connector, and second box into the main area. You will find a hallway with turrets and at the very end a beam blocker and a narrow window. Place one of the boxes on the other side of this window such that it prevents the second beam blocker from moving. Grab the connector, target a stationary connector near the entrance (through a window), the blue transmitter, and place it on top of the box. If done correctly, there should be an uninterrupted blue beam. Follow the blue beam and you will see that it hits an energy gate. Use the jammer to disable the energy gate and head into this area. With the connector that has two targets, pick it up, target the same targets and also the receiver protecting a second jammer. Pick up the jammer and use it to bring both of the connectors and this second jammer to the main area (you will need to use the first jammer to assist you). In the wall behind the red transmitter you will see two fan blades behind an energy gate. Use a jammer to retrieve them, then place them in the receptors in the hallway in front of the red transmitter. Use the two connectors to bring a blue beam from the stationary connector to the fan hallway, up to the two receivers that power the fans, and a third blue receiver behind a locked energy gate. If done correctly, the two beam blockers should become airborne. Use one of the jammers to disable the next energy gate. Place a box on the next pressure plate, then bring the last jammer through to the next area. While standing on the pressure plate, jam the next gate and place the jammer on the pressure plate to kill two birds with one stone. The red beam should connect and you will now be able to free the prisoner. Air Delivery HINT: Jammer Box Fan your key to the solution. Pick up the jammer and disable the energy gate protecting the box by looking through two windows. Enter the right chamber with two fans, pick up the fan blade on the left, put it on the other fan pressure plate, and jump in to reach the chamber with the box. Put the box on the fan and step on the pressure plate to send it over the wall, then climb the ladder into the chamber. Put the fan back in its receptor, put the box in front of this fan, then step on the plate to send the box further into the puzzle. Head out of the chamber, pick up the jammer, and disable the next energy gate to free the box. Put the box on the nearby fan, then simultaneously put the jammer on the box while still jamming the first energy gate. Step on the pressure plate to send the box over and the jammer should keep the energy gate disabled. Use the jammer on the following pressure plate to simultaneously hit the plate and jam the following gate. Put the box on the last pressure plate and ride the fan to free the prisoner. Colliding Beams HINT: Is a beam in your way Place a connector in its path to make the problem go away. Pick up the connector, target the blue transmitter and nearby receiver, then place the connector such that it is right in the path of the red beam (otherwise the beam won complete its path). Take the connector out of the courtyard and explore the puzzle until you see a red receiver protecting a third connector. Target the receiver, then walk away from it, preserving LoS, until you get LoS down a long hallway through a window, place the connector here. Take the first connector, walk down this hallway, and target the connector previously placed and a stationary connector through a window. You may also see through a narrow window, a blue receiver that gets blocked by a beam blocker occasionally. Also target this receiver and place the connector where it has LoS to all three targets (I know it the wrong color, but it will come into play later). Take the third connector out of the unlocked chamber and head to the blue transmitter. Target the blue transmitter, the nearby stationary connector, and place the connector right in the path of the red beam. If done correctly, both stationary connectors should turn blue. Only one more connector to place. Pick up the connector used to unlock the last chamber. Find LoS to the blue receiver from the right side and walk back as far as you can, you should be able to get LoS to the stationary connector and the blue transmitter through three windows. Place the connector to free the prisoner. The first star requires this puzzle to be solved to reach, so keep reading if you want to get the star now. Star 1 (Colliding Beams) This star requires Colliding Beams to be in its solved state, so if it isn do that now. Once that is complete, head out of the puzzle and take a left (away from the fan back to the hub). When you come across a crumbled wall, explore behind the wall to find a secret box. Pick up the box and continue down this path to reach the back of the puzzle. Eventually you will come across a short wall jutting from the puzzle perimeter. Jump indicators will show you can hop onto the wall. Jump onto the wall and follow the jump indicators until you reach the top of the wall. Leap into the puzzle and locate the pool in the puzzle. Just behind the pool is a pressure plate. Put the box on the pressure plate and head to the Messenger location to find the star. Star 2 (Air Delivery) This star also requires the box located outside Colliding Beams. If it is still located inside the puzzle from the previous instructions, reset the game to send it back outside the walls. Grab the box (follow instructions for the previous star to find its location) and hop into the fan to reach the hub area of the level. To the right of the purple forcefield is a pile of rocks. Use the jump indicators to hop onto the rocks, then onto the wall outcropping, and finally onto the wall itself to reach the inner area. Head to the forcefield directly across from here (the one that accesses Goliath) and jump onto the pile of rocks here. Hop onto the short wall, small stone, and finally onto the arches in the middle of the hub. Look towards the puzzle Air Delivery and hop onto this wall and over. Jump into the fan to reach the Air Delivery island. Continue past the puzzle entrance and around the corner to find a fan with a pressure plate. Put the box on the pressure plate and ride the fan to find the star. Star 3 (Press and Jam) Located within Press And Jam, this star requires both jammers and connector to be located the puzzle entrance. Go ahead and solve the puzzle to reach this state. Start the recording and pick up the connector and walk up the wooden stairs. Look for a short pile of rocks and jump on them. Then follow the jump indicators to jump onto the wood wall and up to the top of the cliff face. From here, target the red transmitter and place the connector at the highest point. Wait around for about a minute or so and stop the recording. During playback, pick up the connector from the floor and use the two jammers to juggle it to the end of the puzzle. In the Messenger chamber, you will notice a tall stone rock. Target the nearby red receiver and the ghost connector and place on the stone to reach LoS. Pick up the fan from the nearby receptor and place it in this other receptor to power up the fan. Jump in the fan to reach the star at the top of the wall. Star 4 (Goliath) Located in Goliath, bring two boxes to the beam blocker closest to the puzzle entrance. Place one box immediately in the beam blockers path to keep it as close to the far wall as possible. Place the second box on top of the beam blocker to create a stair step. Jump onto the wall and grab the box behind you. Follow the wall to the left until you reach an alcove. Use the box to reach the higher parapet of the wall, and then into the alcove. Use the box to reach the shingle roof and finally jump to the higher wall. Follow this wall to reach the star. Secret Zone Walkthrough To enter this world, you must have 10 of 16 stars and will be faced with the most difficult and mind bending puzzles of the game. To reach the secret world, head to the hub world and journey behind the World 4 building. Eventually you should come across a floating island slightly below the World 4 island. Jump down to find a fan. You will ride a series of fans until finally you locate the dome guarding the world. Solve the tetris puzzle to gain access, good luck HINT: A connector can carry both red and blue beams simultaneously, you just need to block the other color. Pick up a connector, target the blue transmitter and receiver directly across from it and place it near the middle. Pick up another connector, target the red transmitter, red receiver, previous connector, and blue receiver through the window. Only the red receiver will receive a beam, but that is okay for now. Carry the third connector through the unlocked energy gate to reach the other side of the windows. Target both of the other connectors and place it such that the beam from the blue connector disrupts the red beam from the transmitter. If done correctly, all beams will turn blue and gain access to the Sigil. Cut It Out HINT: A beam still gets sent from a transmitter, even if a wall is in its way. Pick up the left connector so that the other connector can power the energy gate. Head through with the connector to reach the other side of the wall. Looking through the fence, target the blue transmitter and place the connector such that it disrupts the beam between the other connector and blue receiver. This will shut down the fan, so head down the hallway and flip the switch to permanently shut it down. Pick up the connector, target the blue transmitter again, and head to the end of the puzzle. Near the end, you will see another blue transmitterreceiver combination. Target this blue transmitter and place the connector. A blue beam will be created and cause a conflict, allowing the fan to shut down and provide you access to the Sigil. Small Space Big Solution HINT: A connector can target both red and blue receivers. Pick up the connector, target the blue transmitter, and the blue receiver directly across from it and place the connector near the middle. Head through the gate, pick up the connector, and target the blue transmitter through the window and place it at the window. Head back through the energy gate and pick up the previous connector. Target the same blue receiver, along with a red receiver right next to it through a window, and finally target the previously placed connector. Walk through the unlocked energy gate again and pick up the second connector. This time, target the red transmitter and the connector to unlock the following energy gate. Pick up the third connector and target the red transmitter and nearby receiver to keep this energy gate permanently open. Pick up the second connector and retarget the blue transmitter first connector to gain access to the main area. Pick up the first connector, target the blue transmitter and both blue receivers and place in the middle of the courtyard. Head through the first energy gate, pick up the second connector, and walk through the second energy gate. While standing in front of the second blue receiver, target the red connector and another red receiver. Place the connector in the blue beam path to avoid disrupting the connection. Head through the final energy gate to reach the Sigil. HINT: The beam blocker will stop the unwanted beam from being transmitted to the final energy gate. Use the two connectors and bluered transmitters and receivers to open the hallway with the beam blocker. When the beam blocker is free, run in and retriever the jammer. Use the jammer to disable the energy gate between the two transmitters. Pick up a connector and head to the end of this hallway. Target both receivers at the end of this hallway and place at the corner. Take another connector, target the previous connector, and place at the other hallway corner to gain LoS into the main puzzle area. Use the two remaining connectors to target the red and blue transmitters and the previously placed connector. These connectors should be placed such that the beam blocker will cross their path. Head to the end of the hallway and hop through the energy gates as the beam blocker crosses beam paths to unlock the Sigil. HINT: Think outside the limits of the four chambers. This puzzle is similar to Ray Trivia in Zone 3, but much trickier. First use the jammer to free all four connectors. Once that is done, jam the energy gate protected only by a blue receiver (a red transmitter is behind the gate). Pick up a connector, target both red transmitters (one through a locked gate) and the two double-lock gate red receivers and place in the middle of the courtyard. Use two more connectors to direct a red beam BEHIND the double-lock red transmitter room and to the red receiver protecting the single-lock blue transmitter. Use the final connector to target both blue transmitters and the two double-lock blue receivers, placing it also in the middle of the courtyard. At this point, the two middle connectors should be completely self sufficient. At this point, use the two remaining connectors to direct a red and blue beam to the sides of the puzzle and to the red and blue receivers protecting the sigil. Use the jammer to disable the final energy gate and grab the Sigil. Temporal Solution HINT: Use symmetry and a blocking beam to reach the end. Grab one connector and head to the right window. Target the red transmitter and receiver and place in front of the window. Repeat on the other side with the blue transmitter and receiver to create a symmetrical pattern. The beams will conflict, but we will fix that. Grab the third connector and walk to the energy gates. Target the blue transmitter and place the connector directly in front of the energy gate. This will cause the blue beams to cancel out and the first energy gate will open. Pick up the connector and head through the energy gate. Repeat the process, this time with the red transmitter, to open the final energy gate and gain access to the Sigil. Double Trouble HINT: A jammer maintains its target even if an obstacle obscures its view. Bring both jammers to the puzzle entrance. Use one to jam the blue beam energy gate (closest to you) and another to jam the red beam energy gate (furthest from you). IMPORTANT: Now pick up the jammer that is disabling the closest energy gate and walk past the turrets. Once youe passed the turrets, turn around and jam this same energy gate from the other side. Both energy gates should be disabled and you will be safe from the turrets. Allowing you to retrieve the final Sigil. Tetris Puzzle Solutions If you are like me, then you are ecstatic that there arent as many tetris puzzles this time around. However, there are still two mindbending puzzles to solve. If you are stuck, I have the solutions for you. Achievements List The achievements for the DLC should be unlocked automatically as you progress through the story, but here they are in case you need help. Secret Zone Walkthrough (Continued) HINT: Use symmetry and a blocking beam to reach the end. Grab one connector and head to the right window. Target the red transmitter and receiver and place in front of the window. Repeat on the other side with the blue transmitter and receiver to create a symmetrical pattern. The beams will conflict, but we will fix that. Grab the third connector and walk to the energy gates. Target the blue transmitter and place the connector directly in front of the energy gate. This will cause the blue beams to cancel out and the first energy gate will open. Pick up the connector and head through the energy gate. Repeat the process, this time with the red transmitter, to open the final energy gate and gain access to the Sigil. HINT: A jammer maintains its target even if an obstacle obscures its view. Bring both jammers to the puzzle entrance. Use one to jam the blue beam energy gate (closest to you) and another to jam the red beam energy gate (furthest from you). IMPORTANT: Now pick up the jammer that is disabling the closest energy gate and walk past the turrets. Once youve passed the turrets, turn around and jam this same energy gate from the other side. Both energy gates should be disabled and you will be safe from the turrets. Allowing you to retrieve the final Sigil. If you are like me, then you are ecstatic that there arent as many tetris puzzles this time around. However, there are still two mindbending puzzles to solve. If you are stuck, I have the solutions for you. Bring the box from Open Field into the main hub of the level. This is done by setting it by the wall next to the puzzle entrance and use the box to hop onto the wall and into the main hub area. Once the box is in the hub, set it on the short wall to the left of the puzzle entrance to Open Field. Hop onto the wall, pick up the box behind you, and jump to the next wall. Use the box to reach the parapet and then the tower. Once in the tower, jump into the hidden courtyard to find the hidden dragon. Solve Bunny Hop to reach the top platform. From this platform, sprint jump into the courtyard with the red and blue receivers (aim for the left pillar). Use the rock stairs to jump onto the wall to find a portal turret partially buried in the sand. Stand around and listen to several hilarious lines being delivered In the area between the puzzles Haircut and Cube Driver, you will see collapsed beams forming a ramp. Follow the ramp onto the top and jump to the next beam. Follow the path and jump onto the two columns, until you reach the ledge just below the large pillar. If you look carefully, you will see a blue floppy disk in the corner. Pick it up, bring it to any terminal, and load the thread to launch the game. Have fun In this level there are two quotchainsquot of message bottles that contain mapsclues to the next bottle. Follow each clue to the final treasure. 1: Located along the sandy beaches behind the puzzle, BFF. 2: Using the clue, climb the rocks in front of BFF under the aqueduct to find the next clue. You will need to leapfrog from rock to rock in order to locate the bottle. 3: Head to the puzzle, Harmony, from the entrance, walk under the aqueduct, over the hill and follow the bottom of the cliff face to your left. When you reach the scrubby tree, look up the cliff face at a fern bush. You will find one of the Croteam developers leisurely sitting down and enjoying the view In this level there are two quotchainsquot of message bottles that contain mapsclues to the next bottle. Follow each clue to the final treasure. 1: The first bottle located along the sandy beaches close to the floating star. 2: As the clue shows, follow the coastline until you see a dead tree nestled amongst three live trees. From this point, head into the water and look in the crevices between rocks and sand underwater. You will find this bottle cruelly hidden in a dark corner. 3: Standing near the location of the previous bottle, look at the aqueduct while simultaneously looking at the clue. You should be able to pinpoint the exact location of the aqueduct where the bottle is located (located on the upper portion of the aqueduct, right next to the fan used to acquire the star). You will find the bottle cleverly hidden between a pile of rubble and the column. 4: From here, head to the next location (you should be able to pinpoint the exact spot from the current location), near the tall tree in the distance. About 30 feet from the tree, jump up onto the rocks to find the bottle hidden amongst them. 5: Located directly across on the other side of the channel, as shown in the map. This time you are looking for a gold ring underwater, so scour underneath the shoreline for a faintly glowing object. Pick up the object to discover an interesting side effect. Located in Colliding Beams, head to the pool within the puzzle. Check out the gargoyles mouth to find a secret floppy disk. Boot up any terminal and load Jerusalem to start the game. There are three different stories, each with multiple branching paths. Each story has an impact on other stories and can eventually lead to all three characters reaching their goal. For example, taking the Minotaurs axe in the Artists journey will help the Scholar cut wood to write longer. To complete the text adventure, make the following choices during each storyling: The Artist: Head across the Hills - gt Answer Jerusalem to both questions - gt (Receive flute) - gt Continue to the valley - gt Pass through the Labryinth - gt Seek out the Minotaur - gt Slay him - gt (Receive Axe) - gt Exit the Labyrinth - gt Continue you journey Until End Condition The Scholar: Continue working until Look for Wood is an option - gt (Use Minotaurs axe) - gt Continue working until End Condition The Scientist: Enter Sages Chamber - gt (Use flute) - gt Descend - gt Enter Treasure Chamber - gt (Take a coin) - gt Descend until End Condition The Artist: Head by the river - gt (Use coin) - gt (Receive key) - gt Walk by the Aqueduct - gt Teach Exiles to rebuild (taught via Scholars translations) - gt Continue until End Condition The Scholar: Continue working until Look for Wood is an option - gt (Use Minotaurs axe) - gt Continue working until End Condition The Scientist: Descend into the Tomb - gt Enter the Poets Chemb er - gt Tell the Poet about the Archive (Unlocked via Scholars work) - gt Descend and be lifted by spirit of poetry and wisdom - gt Cross the bridge - gt (Use key) - gt Examine Seed - gt Finished The Blacksmith: END Located behind Colliding Beams, you will notice a floating island in the distance. If you zoom in, you will see it is full of bunnies. Head back to the main island and then jump into the fan that blows to the Colliding Beams island. If you bunny hop (perhaps this is pun intended by the developers) as you land, you will preserve momentum and launch yourself to the bunny island. There is no way back, so you will have to reset once youve seen enough. Just like the Goliath star, bring two boxes to the beam blocker closest to the puzzle entrance. Place one box immediately in the beam blockers path to keep it as close to the far wall as possible. Place the second box on top of the beam blocker to create a stair step. Jump onto the wall and grab the box behind you. Follow the wall to the left until you reach an alcove. Use the box to reach the higher parapet of the wall, and then into the alcove. Use the box to reach the shingle roof and finally jump to the higher wall. Keep running past the location of the star and look for the wall at the end of the turret hallway. Use a sprint jump to leap over this wall, shouldnt give you too much difficulty at this height. Inside the hidden courtyard you will find seven QR codes that cant be read in game. If you were to use a QR scanner, they would read: Happy, happy, boom, boom, swamp, swamp, swamp . This is a reference to the Harry Potter fanfiction, Methods of Rationality. This requires you to have previously assembled the entire leprechaun statue in Zone 1. If you havent yet, go do that now. Once you have freed all of the prisoners, head out to the hub world. Once you reach the center of the level, Irish music will start up and the freed prisoners will go into a hilarious River Dance routineOkay, so both these projects were already announced but I was too busy writing them to say anything about it. The Masterplan I played The Masterplan in early access six months ago, and instantly bought into its world. Its a top-down heist game with real-time pause and a tactical stealth focus, and central to the whole thing is the hostage-taking mechanic which enables you to control rooms and implement on-the-fly tactics like having the bank manager rob his own bank, or having the clerks form a human shield between you and the cops. I ran into the Sharkpunch team deep in the snow at PAX East, and couldnt resist the chance to offer them some help with the writing. Its such a charming little game, it deserved better than second-language English - plus the entire script is less than 10,000 words, so its not a great time sink. Since coming onboard Ive tried to make the world feel more consistent. A simulation game like this, where most of what happens is player-driven, turns not on the cinematics or the linear text, but the authenticity of the world you are interacting with. It doesnt need to be real, it just needs to make internal sense. To that end Ive been using flavour texts to build out the sense that youre in a 70s crime caper, recruiting a team, scoping joints and pulling off the impossible. Right now were working on implementing more dynamic in-game speech. Its silly stuff, but the world comes alive when the characters in it react in unpredictable but logical ways. Finally, the whole game is bookended with some more traditional linear plotting which was already hinted at in the original teaser. This is not a story-heavy game, but it wouldnt be a crime caper every detail went to plan. Having gotten Talos out the door in December last year I was all ready to take a bit of a break, and then come back and start something completely new. As ever, things did not work out that way. Croteam collared me in January. Theyd been working on extra-hard Talos DLC puzzles for who knows how long and contrary to their intentions throughout that development they decided the DLC needed some kinda story. Not blown away by the thought of churning out more Milton, more Elohim Jonas and I immediately set about generating plot pitches which would expand on the original world without simply following in its footsteps. We wanted a new challenge. Pitches we discarded included the game being set in the distant past when the system was still being developed, with researchers commenting on and interpreting your every action a secondary server with all the same rules, but completely different archive information, resulting in very different versions of ELOHIM and Milton and one where far future beings discover the system and begin to explore it. Without spoiling anything, the pitch we went with provides us huge flexibility in terms of the sort and tone of material we deliver. It gives us a world that fits within the original games religious and science fiction mythology, but which resolutely has its own identity. Most importantly for me, it lets us explore completely new ideas about how to interact with the game. Road to Gehenna is ambitious (overly so: the script is around the same size as that of the original game). I havent undertaken a follow-up to one of my own games since the Penumbra series eight years ago because I want to keep moving forwards (the same reason, more or less, that I didnt work on Amnesia), and so Gehenna we have consciously designed to be experimental. We wanted to explore new ideas in a safe environment so that when we inevitably come to Talos 2 we will be able to raise our audiences expectations once again. Story was fully implemented a week or two ago, and we are now in final bug-hunting. Road to Gehenna will arrive for computers and other toys in the next month or two. Dear Tom, first of all, pardon my kind of laughable English I hope I would be able to express myself. I have to say, that although I had some objections to game mechanics and script, I was truly delighted by Talos: it is seriously one of the best games I ever played and my best life-expericence this year so far (which may be little sad, but whatever). I was little disappointed that i Felt that the story is sort of overlay of game mechanics. I know that you had no other option, but for me this was too obvious and I don39t think this is right (I mean when the player notice it, if you understand). Also the conversation with Milton was enjoyable, but sometimes I was dissapointed with limitations of my possible answers, becouse discussed problem was more complex. Posible answers were most of the time obviously too manipulative, but I presume, this was your intention I also expected more moral challenges and more persuasion by Milton and also EL0HIM, may be some intentional eviromental changes by EL0HIM after ascending the tower (aka divine miracles), I don39t know, may be be more subtle and not so obvious about the truth of real nature of the simulated world. I would also like to hear more about story of Samsara and Shephard, I definitely think that this is underused subplot line. Also - and that maybe not the problem about script, but about it39s implementation - I found illogical, that I had to break EL0HIM rules to become his messenger (stars in the higher levels of the tower). Anyway, the background of the story and it39s meaning is what makes it extraordinary and unique. Thank you for make it as it is and don39t feel offended by my criticism. I39m very impatiently waiting for Gehenna and very, very happy that you have mentioned Talos 2, becouse Talos 1 left me with many thoughts in my head - is there some other EL facilities which may in the end produce such as unique and conscous lifeform What will the quotnew manquot do in real world Will it replicate - if yes, how, i. e. run another simulation Is it going to feel lonely Is it going to revive somehow our kind There are so many questions. I39m looking forward that you give me some answers. Thanks again and the best of luck :-) Thanks for all the kind words I agree with you on the critical points. In fact, I almost turned the original job down because of the lack of potential for direct and meaningful interplay between the narrative and the gameplay mechanics. Glad I didn39t. Few jobs are perfect, but Talos provided me a lot more freedom to explore what I wanted to how I wanted to than any other contract job I39ve done. Dear Tom, I39m just informing you that I have finished the Road to Gehenna DLC and I was delighted again. Maybe the story lacks a feel of mystery and mysticism and the ending wasn39t so much epic (which is understanable), but I found these new topics about freedom and freewill and Jerusalem analogies also very attractive and deep. The interplay between the narrative and the game core was much stronger than in Talos 1 and very atmospheric. Ingenious writing, really. I laughed, I starred, I was touched - I feel the differencies of various characters (esp. Sam was charming to me, since my job deals with binary algorithms). I was surprised how strong feelings may deliver narrative presented quotjustquot by terminals billboard systems. And this time was the reading anticipated after finishing a puzzle and sometimes it was very helpfull as a relax and change of mental focus, esp. between extremely hard puzzles (I also had a lots of fun with text adventures, which was sort of touch of nostalgy for me, becouse I39ve played these games in 80s on my former ZX Spectrum). To cut my nonsenses rolled in ridiculously quotengrishquot grammar - you39ve done excellent job again and made my days for the second time. Thank you and also Jonas and I hope so much, guys, that you39re going to amaze me in Talos 2. Have a great days and the best of luck with your future projects. I39ll be definitely watching them. Well, in my experience Milton is too good for a conversation partner. It makes me feel more constricted by dialogue options, because there39s SO MUCH we can discuss - we can have an actual conversation resembling an academic one, and I have only three phrases to choose from. It doesn39t really matter if you39re skilled in philosophy because, well, everybody has an opinion, right And if someone questions your opinion. Some people can jump over their head just to prove themselves right, you know. Milton is a strong character idea that cannot be implemented correctly. As I understand him, he has to question the actual player39s moral beliefs. This is a serious idea, it39s not about trolling or deception, the player has to be honest about his mind for it to work. By the way, that39s another small implementation flaw: you have to persuade the player to be honest before asking anything, show him that sarcasm is not an option. But when you39ve persuaded the player to be serious about conversations with Milton, the table turns on you because you have to summarize a serious conversation in a simple dialogue tree. It looks even more jarring because you emulate (at least, in looks) the parser interface, with actual phrases typed by the protagonist. I think Milton had to have an input malfuction. Something like Analogue: A Hate Story, where the characters can39t understand you and have to use the quotYes-Noquot questions to communicate. So you see, the philosophy background has nothing to do with it. The game actually sways you out of being honest. Since Milton is possibly the least reliable and least honest character possible, the player has no obligation to be honest. Why would you It39s ridiculous. This bit I am actually comfortable with. I like that there is no external pressure on you to be honest with Milton. I like that should you choose to you can screw with him. You have no EXTERNAL obligation to be honest with Milton - but arguably as a rational person you will find much more value in the experience if you nonetheless treat Milton with more respect than he treats you. The game didn39t choose to act on that fact, though. None of the snarky responses Milton hands you contributes to anything (for me, I would have been so satisfied if my quotdenialquot gave off the Press the Serpent response). I disagree about Milton. I found my interactions with him very enjoyable, always looking forward to our next rendezvous with him. I39m also able to disprove your theory: I took a course in philosophy in university and also read it for fun, anything from Schopenhauer and Nietzsche to Lock, Kant and Ancient Greeks, and that did nothing to make my chats with Milton less enjoyable. As for Talos 1: I can safely say that Ancient Egypt felt less exciting than the other two worlds. It could have been my disdain for sand, but I believe there39s more to it than that. Don39t get me wrong, though, trying to find faults with Talos is a task only a perfectionist would even consider undertaking. The game is nothing short of ecstatic. I found a lot of fault with The Talos Principle, actually. You know who I am, right. P Anyway, those issues are unrelated - they have to do with stuff like design and pacing. The topic here I assume would be about writing, so the most relevant complaint would be the Floor 6 quotaccidental completionistquot path. I do not think that the original game lacked any work, on the contrary. Let me try to formulate what I appreciated the most. In the story part, it is the feeling of being outwitted and, for a good part of the game, the doubt and uncertainty. What is going on, whose good side should I stay on I think it is very stimulating for the exact kind of player that Talos focuses on. Just when I was thinking quotoh, it39s that robot vs. human conundrum again, quot MLA comes around with these difficult questions about morality, and completely throws me off my game. From that moment, my biggest motivation to get those red sigils was to get to the next dialogue with MLA. Philosophical dialogues spiced with humour that leave you with one finger raised quotbut. quot - just perfect. I see that people are dissatisfied with the limited range of responses. I believe it is a good thing. I think that if the disputations with MLA became more complex and extensive, it would be very hard to manage all possibilities and keep the game experience as it was intended. Although I too was trying to outwit MLA and I could think of more appropriate answers outside the scope of the dialogue, I think I would be actually let down if that happened. I just enjoyed fitting my views into one of the answers, often choosing the funny ones, and then saw my words being twisted and used against me. I loved it :-) Another element that is used in games to unsettle the player is guilt. Guide the player to think they achieved something, but actually did something terrible, then point a finger and say: quotnow look what you39ve donequot Just a suggestion :-) Sorry that I didn39t offer any improvements, but hopefully this feedback illustrated the kind of game experience I really appreciated. Looking forward to Gehenna. Hoping for a more positive Milton experience, although the blog seems to suggest it will be similar. Really enjoying Gehenna. Terminal interactions so far are much more interesting and positive than in the original TP and the whole storyline is really the centre of the game now. Maybe gameplay is now the bitch of plot. ) Designing dramatic interactive experiences. Plot is Gameplays Bitch is the blog of freelance narrative designer, Tom Jubert. best known for his work on the Penumbra series, Driver: San Francisco, FTL, The Swapper and The Talos Principle. Tom is passionate about the indie community, but also works on major AAA properties. The quote this blog is named after sums up both the best and worst of video games approach to story telling. On the one hand, good writing is overlooked too often. On the other, we need to remember that were crafting interactive experiences, and nothing about that necessitates plot. Or even words, unfortunately. Rest assured, this is the first and last time Tom will ever talk about himself in the third person - it confuses the hell out of him. Me. Whatever.

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